måndag 28 februari 2011

Eri...pyon?

Jag gillar ju att ge namn på saker kanske ni har märkt. Datorn jag skriver på just nu till exempel heter Joan Jr. Sedan har vi Apan Apis, min förra mobil som dog (r.i.p) hette Equilibrium, min förra basketboll heter Excalibur, min rosa kaninväska heter Benke, mitt rosa kaninpennfodral heter Benke Jr. och så vidare.

Som ni tidigare säkert förstod av inlägget Musik så betyder min iPod väldigt mycket för mig. Jag har länge velat köpa ett gulligt fodral till den, men inte hittat något som jag verkligen fastnat för, fram tills igår.
Då hittade jag världens charmigaste iPodfodral som jag köpte omedelbums. Fodralet har ju dessutom ögon, så då kände jag verkligen att det saknades ett namn. Men vad?


Jag diskuterade detta med Erika i klassen, jag tyckte namnet "Erika" var ett skitbra namn! Det tyckte ju inte hon dock. Hon tyckte att den skulle heta Elisabet (erisabesu) som är mitt mellannamn. Men nej, det är ju alldeles för långt! Jobbigt att säga jue. Så vad sägs om... Eri? Eri som i Erisabesu och Eri som i Erika! Eri-Pyon! (bara för att "pyon" är kul att säga och låter gulligt.) Skitsmart tyckte jag! Men det tyckte inte hon.

Så, min iPod har fortfarande inget namn. Jag överväger att döpa henne (den) till Erisabesu och sedan använda Eri-pyon som ett smeknamn... Fast det kommer hon säkert inte heller gå med på...

Det är i stunder som dessa som jag måste påminna mig själv om att det är MIN iPod och inte Erikas, så jag kan döpa den till vad jag vill! Vi får se hur jag gör. Jag återkommer. Ni får gärna komma med förslag om ni har några.

Vilket underbart i-landsproblem.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHHA jag brukade kallas eri-pyon av mina vänner i skolan... XDDDD ahahahha

    SvaraRadera