måndag 7 februari 2011

Planetarium

Vi kom iväg till Planetariumet, oroa er inte! Bra musik, väldigt vackert, och de lärde ut massor om stjärnbilder och sådant, vilket är väldigt roligt tycker jag! Speciellt eftersom att man ofta ser stjärnorna väldigt tydligt här. Jag kommer aldrig glömma känslan att gå till tågstationen från skolan.

Det är helt tomt och tyst och runtomkring mig breder långa rader av risfält ut sig. Ovanför mig finns ett svart tak med miljontals glittrande stjärnor som lyser upp vägen där jag går... Har jag tur så är månen stor och fin också, hehe. Lovely.

Det fanns två stycken olika att välja på i planetariumet i Ikebukuro just nu. Chemistry och Journey to the Stars.

Det blev Chemistry! Himla mysigt var det att sitta i det där stora runda rummet och titta på alla stjärnor. Vi planerar att gå dit snart igen för att hinna se Journey to the Stars också.

Denna byggnad i Ikebukuro heter Sunshine City och innehåller alla möjliga olika affärer. Sunshine City består av 4 byggnader varav en av byggnaderna är 240m högt(!) och på hösta våningen finns finns det ett observatorium där man kan få betala en liten slant för att få se Tokyo från 240 meters höjd.

Det finns även ett akvarium som jag är väldigt sugen på att gå till, läste något om någon säluppvisning där, men det verkar vara stängt fram tills i sommar, så det får jag ta itu med senare.

Någonting annat som jag dock ser fram emot är att utforska ett ställe som heter Namja Town som också ska finnas i Sunshine City, det blir väl till att tvinga dit Malin så att vi kan undersöka saken närmare..Moahahahaha.

Jag bjuder på en låt som jag tycker passar in väldigt bra nu.
Bump of Chicken - Planetarium


En bra låt av ett bra band som jag säkerligen kommer skriva mer om senare.

Ha det bra!
/Yoshia

2 kommentarer:

  1. Nice, vi besökte aldrig planetarium'et men det låter ju riktigt trevligt. Namja Town rekommenderar jag dock starkt! Vi hann dock bara med ett kort besök så vi koncentrerade oss på icecream city (glass- och dessertdelen) och det var mer än nog! Fanns massa skumma grejer.* Kolla gärna in mitt blogginlägg om vårt besök:
    http://sakuradesu.blogg.se/2010/june/namjatown.html

    // Johanna, Tokyo - Love

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag får väl ta och pallra mig iväg till Namja Town någon gång innan jag återvänder då ;) Fast det kanske är bättre att gå dit på sommaren? Lite godare med glass då tänkte jag :D

    SvaraRadera