onsdag 3 mars 2010

Dåliga impulser

Jag fick en sjukt dålig impuls idag.

Skolan har bestämt att vi ska ha HK på en annan skola, som ligger i Njurunda, alltså 30 minuter bort om man tar bussen. Vilket leder till att vi slutar halv 5. Yippie... Jaja, vi satt på maten, jag kom på att jag glömt min väska i skåpet, så jag sprang iväg för att hämta den. När jag kommer tillbaka ser jag bussen åka iväg!

Jag får panik, springer in i skolan och slänger väskan på golvet och får en sjukt dum impuls. Jag får för mig att springa ner till stan där de ska byta buss, det är ju bara 2.5 km dit från skolan. Det är dock mest nedförsbacke.. Men men, jag kommer fram till busshållplatsen där de skulle byta buss sådär 3 minuter innan bussen skulle åka. Då inser jag varför jag bara skulle stannat på skolan och väntat till nästa buss. Dels för att jag skulle hunnit även om jag väntat på nästa buss, jag skulle fått med mig väskan och skulle sluppit stå där och känt mig svettig och äcklig.

Lätt att vara efterklok? Alltid... Jaja, jag fick mig en liten springtur iaf, det var väl lite... uppfriskande? Eller nått.

Vi bakade gott bröd iaf <3

2 kommentarer:

  1. Det låter... komplicerat? x> Jobbigt att ha en annan lektion på en skola som liksom är lååångt bort! O:

    SvaraRadera
  2. Eller hur!! Det är nackdelarna med att gå på en helt ny skola, de har inte hunnit fixa all utrustning för att fungera ännu...<.<'

    SvaraRadera