söndag 21 mars 2010

Hur man bäst blir av med jobbiga försäljare

Jag slängde in en fin bild där uppe. Jag tror inte ni har missat den. Ska jag ta bort den eller blev det bra? :)

Jag, Becka och Lissan var i Granlo och sålde fryspåsar. Vi sålde 20 stycken!! Hoho vad bra vi var. Men gamla människor kan vara bra sura ibland. Vissa öppnade dörren och smällde igen den framför näsan på mig innan jag knappt hunnit säga hej. Hur svårt kan det var att låta mig prata klart och sedan säga "nej tack, jag är inte intresserad" och så är allt bra! En annan spännande taktik var ju att låtsas att man inte var hemma. Väldigt diskret (inte). Det var några som pratade jättehögt, men när jag plingade på blev det plötsligt knäpptyst, haha!

Många roliga varianter på hur man bäst undviker försäljare blev det minsann. "Åh nej, jag är så sjuk så sjuk, jag kan omöjligt köpa något.." Stackars gubbe... Skulle han inte varit så snabb med att smälla igen dörren så skulle jag kanske hunnit flika in ett "krya på dig", men eftersom att han hade så förfärligt bråttom så hann det inte ens bli ett hejdå. Jaja.

Sedan drog hela laget iväg hem till Elin där det blev god mat och Buzz-spelande. Väldigt snällt av dem att bjuda hem alla i laget! :D

Nu ska jag ta itu med skolan igen... Uuhhg..

Ha det bra~

1 kommentar:

  1. Gillar bilden! :D

    JAG ÄR KLAR MED BILDUPPGIFTEEEEN!!!!! 8D
    Blev inte så suveränt bra, men det är ett färdigt arbete iaf :)

    SvaraRadera