fredag 5 mars 2010

Förkylning

Igår var jag hemma från friluftsdagen för att min mor ansåg att jag var förkyld. Yeea right...

Okej då, jag börjar acceptera det själv också. Jag är förkyld. Jag går på halstabletter och snyter mig var 5:te minut... Då kanske jag bara borde ge upp mina tappra försök att neka förkylningen. Hoppas bara att det går över, vill spela under lovet jue!! Har ökat C-vitamins dosen till en tablett extra om dagen. Det hjälper säkert.

Mitt beroende av C-vitamin börjar bli överdrivet. Men det hjälper verkligen! Hallå, detta är min första förkylning denna vinter, jag som vanligtvis brukar gå runt och vara halvförkyld hela tiden!

Så tips till er som blir förkylda jobbigt ofta: C-vitamin. :D

Så jag spenderade hela torsdagen med att spela Dragon Age, dvärgarna har äntligen gått över på min sida! :D På kvällen såg jag KFUM Sundsvall baskets divisionslag spela mot Saints (Sundsvalls A-lags utvecklingslag).

Tvillingarna Bergsten från Saints kan ju gå och dra något gammalt över sig. Visst, jag känner dem inte, men intrycket jag får av dem är inte lovande... En av dem satte sig på en av våra spelare så att hennes axel hoppade ur led. Det var säkert inte meningen, det är sådant som händer i basket, men att hon inte ens kommer fram och frågar hur det gick, ber om ursäkt eller vad som helst, istället fnissar hon och går och sätter sig med sitt lag.

De skriker och spelar tufft, och visst det funkar, de är bra, de gör många poäng. Men att unga spelare (typ 14-15 år) från våran trupp ska gå gråtandes därifrån för att de känner sig illa behandlade på plan av dem, det är fan inte okej! Jag blir så arg! De är liksom 21 år gamla. Borde man inte veta bättre då än att köra över någon som är mer än ett huvud kortare än de själva, när de dessutom vet att de kommer vinna matchen och leder med 50 poäng? Kanske dags att ta det lugnt då?? Nej då. Folk som dem hör inte hemma på en basketplan enligt mig...

Se upp för mitt angry face, nästa gång kommer det och tar er, Bergstenar!! D:

Äntligen sportlov nu!! :D På söndag kommer Elvira, myys <3

3 kommentarer:

  1. Usch, verkar vara några riktigt hemska personer de dära tvillingarna. Låter för mig som att de borde bli avstängda för dålig sportsmannaanda, fast det kanske man inte kan bli i basket som man kan i boxning? :\

    Tack för C-vitaminstipset förresten, måste testa. Själv varit förkyld hela veckan.

    Hur som helst: krya på dig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet ärligt talat inte om man kan bli avstängd för dålig sportsmannaanda, har aldrig varit med om det eller hört talas om det.

    Man kan dock bli diskvalificerad från en match, men det krävs ganska mycket för att det ska hända, jag har bara sett det hända en gång... :/

    Tack, och krya på dig du med! :D

    SvaraRadera
  3. Haha, grattis till insikten ;D

    Och ja, imorrn blir det skoj! 8D <3

    SvaraRadera