söndag 7 mars 2010

Jeans

Jag var på Birsta idag. Vi ska måla i Hjalmars rum så vi skulle köpa färg. Han hade en helt bestämd åsikt. Hela hans rum ska vara svart, svarta väggar och svart tak... Mamma håller inte riktigt med honom. Vi kom i alla fall hem med massa målargrejer, grön färg, blå färg, vit färg och svart skoltavlefärg. Coolt huh?

Jag sprang iväg från färgbutiken rätt så snabbt, jag höll på att avlida av tristess. Istället gick jag till Birsta City och provade jeans.

Jag ogillar jeans väldigt starkt. Det är inte så många som förstår varför jag ogillar jeans. Men. Jag har inte ett enda par jeans som passar (!) så jag kände att det kanske är dags att skaffa åtminstone ett par jeans, för det är rätt bra att ha faktiskt...

Jag provade typ 7 jeans sedan gav jag upp. Jag passar verkligen inte i jeans. Becka har tjatat på mig om hur underbart det är med stuprörsjeans när man väl hittar ett par som passar. Så ett par stuprör var väl mitt mål. Nej uscha. Det gick inge vidare. Jag fortsätter nog på leggings-vägen och kjolar, det är så mycket roligare! Kanske kan tänka mig att gå så långt att jag införskaffar mig ett par Jeans-leggings. Kanske.

När jag lämnat Jeans-historien bakom mig så sprang jag iväg till Vila för att beundra min drömkjol som jag kanske har råd med en vacker dag. Den är så underbar, har provat den typ 3 gånger och står och dreglar över den varje gång jag åker till Birsta. Ni ser den här till vänster, visst är den vacker??<3

Sedan hittade jag en underbar mössa/keps på Six som jag blev helt förälskad i. Det blir ett självklart inköp nästa månad!

Ha en bra dag, snart kommer Elvira! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar