lördag 13 februari 2010

Koko ni Iru Yo!

Har jag skrivit något om mitt anime-tittande på senaste tiden? Nej, det har jag inte, inte denna månad i alla fall. Senaste gången var väl när jag skrev om Kareshi Kanojo no Jijou. Anledningen till att jag inte har skrivit om anime är helt enkelt för att jag inte sett någon anime, men istället har jag läst manga.

Så nu ska jag skriva om en manga jag läste ut förra veckan eller något sådant, nämligen Koko ni Iru Yo. Den handlar om en utfryst tjej vid namn Hikage Sumino, som skriver en blogg om sin ensamhet på fritiden. På den bloggen finns de enda som bryr sig om henne, två stycken, Mega Pig och Black Rabbit, som kommenterar varje dag och peppar henne att våga ta kontak med folk, att få henne att synas igen. För Sumino är inte mobbad eller något, alla de i hennes klass är säkert väldigt snälla, det är bara Sumino-san som är så förskräckligt blyg och alldaglig så att folk helt enkelt inte lägger märke till henne, inte ens lärarna.

En dag ser en kille henne. Inte vilken kille somhelst. Utan den snygga och populära killen i klassen, Hinata Muto. I samband med det börjar fler och fler lägga märke till henne, kan det till och med vara så att hon har fått vänner?? :O

Jag tycker mangan var jättesöt och tänkvärd på sitt sätt. Det blir värsta kärleksdramat i mitten av mangan ungefär, yaay, jag gillar kärleksdraman :D "Vilken kille ska hon välja?"-dramat typ. Alla som gillar sådant (som jag gör :D) skulle älska den här mangan, helt klart.

Den känns realistisk, även om det är förståeligt om folk stör sig på "söt-blyg-liten-flicka" stereotypen. Jag brukar störa mig på det, men det gjorde jag inte alls i det här fallet! Kanske för att det aldrig blir överdrivet, även om hon är blyg, liten och söt så har hon djupa tankar och kan stå upp för sig själv och är stark på sitt sätt.

Den är skapad av Ema Toyama och är ca 5 volymer lång. Alltså rätt lagom lång, man orkar läsa den :P Den får 4 skålar med gröt av moi.

2 kommentarer:

  1. HA!! jag gillade inte slutet på den :( hon skulle ha hamnat med den andra killen tycker jag.

    SvaraRadera
  2. NO WAY! Jag hejade på den andra killen hela tiden <3 Älskade slutet :D

    SvaraRadera