måndag 15 februari 2010

Prestationsångest

Någon Carina ringde mig idag från folkuniversitetet. Jag blev glad och tänkte, "yes, japanskan drar igång igen, dags att lära mig mer!", men nej. Hon ringde för att berätta att det inte finns några japanskakurser som går högre än den jag gick förra året, med andra ord, jag kan inte plugga mer japanska. Istället undrade hon om jag var intresserad av några andra kurser, och då skulle jag kunna gå in på deras hemsida och anmäla mig. Hon tänkte kanske att nu när jag lärt mig så himla mycket japanska så kanske jag vill passa på att lära mig något annat språk? Kanske franska? Italienska? Kinesiska? Ja, visst va.

Jag förstår inte! Vi var ju ett gäng som gick den där kursen, vi hade precis börjat i en ny bok, varför kunde vi inte bara fortsätta på den tillsammans? Våran lärare kunde ju massa japanska, så jag ser inte varför vi inte kunde få fortsätta i våran lilla grupp och plugga japanska en gång i veckan. Men nej, så blev det ju uppenbarligen inte. GURKA PÅ DEM! Jag ville ju plugga japanska, och det enda de har att säga är "Nej, vi har inget mer att erbjuda dig, om du inte vill prova på att gå en annan kurs?" Hell no, jag vill lära mig japanska, inte hur man arrangerar blommor eller något annat konstigt språk.

Så vad ska jag göra nu då? Ja, jag har ju min bok. Så det är väl bara att fortsätta försöka hålla igång kunskaperna, hur jag nu ska hinna med det. Jag får väl anstränga mig lite! Gawd, jobbigt :P

Idag var det basketträning, så på't igen~ Det gick apdåligt idag. Okej, det har gått sämre, men bra gick det fortfarande inte. Uscha. Aldrig blir jag nöjd heller, vill alltid vara lite bättre. Sjukt jobbigt med den pressen jag ständigt sätter på mig själv när det kommer till både basketen och skolan, prestationsångesten kunde inte varit högre! En vacker dag kanske jag får in i min hjärna att man faktiskt inte kan vara på topp hela tiden. Det går inte.

Jaja, som Anki lovat så blev det tårta som hon hade lagat! :D Den var verkligen jättegod, och vi hade jättetrevligt när vi satt där efter träningen och åt den. Mums~ Det blev tredje dagen i rad som jag åt tårta!! :D Oj vad nyttig man känner sig... *host*


1 kommentar:

  1. KAMPAAAA :DD
    plugga sjalv! det ar sjukt skumt i borjan men tank pa att kommer behova gora det nar du kommer till japan konstant sa det ar bra att ova upp sjalvstudiekunskaperna innan :D

    SvaraRadera