söndag 28 februari 2010

Förbättring!

Hemma, ahh~ Vi åkte tidigt, är hemma sent... Och vips så har hela söndagen försvunnit!

Nå, såhär låg det till. Laget jag och några kompisar coachar (U-14) ligger näst längst ner i serien. Vi skulle hamna sist om vi förlorade mot Kramfors med mer än 14 poäng. Hur svårt kan det vara att förlora med mindre än 14 poäng? Inte så svårt kanske? Jodå. Kramfors leder nämligen serien, de är alltså bäst i serien, medan vi ligger bland de sämre... Förra gången när vi spelade mot dem förlorade vi med 19-87. Att förlora med mindre än 14 poäng såg mer eller mindre omöjligt ut.

Jag och Becka ville ju absolut inte att våra små änglar skulle komma sist, aldrig i livet! Så vi bad två tjejer från laget vi vanligtvis spelar i (U-16), Elin och Amanda, att hjälpa U-14 att klara detta och inte komma sist!

Och gissa vad? Tjejerna spelade jättebra, både Elin, Amanda och alla andra också! Så vi förlorade, men med 6 poäng. Fatta hur bra det är att förlora med 6 poäng mot serieledarna som inte förlorat en enda match! Det är sjukt bra. Jag vet dock inte hur det skulle gått utan Amanda och Elin... Elin gjorde nämligen 35 poäng, och Amanda gjorde 11... Båda två gjorde alltså mycket mer poäng än alla andra som stod på den där planen idag. Taskigt av mig och Becka att låta dem spela så mycket? Kanske... Jag vet inte, jag är bara glad att vi nu bara hamnade näst sist.


Jag har faktiskt hunnit med lite annat än att åka bil till Kramfors och tillbaka. Det var nämligen The Flea Market på Animal Crossing. Hur skulle jag kunna missa det?? Såklart jag inte missar det! Haha.

Spelade lite Dragon Age idag också. Mitt favoritspel måste jag nog säga! Jag fastnar verkligen i det, det känns som om jag är inuti den där världen istället för på en stol framför datorn! Det är nog det enda spelet jag någonsin spelat som jag verkligen kan sitta framför hela dagen utan att märka att tiden går. Det är underbart! :D

Nu väntar engelska-läxan. Oh noes...

Ha det bra <3
/Yoshia

8 kommentarer:

  1. haha, nåja näst sist är bättre än sist! och det viktigaste är att ni hade roligt :)

    jag har faktiskt aldrig lirat dragon age, får se till att göra det så fort jag är klar med dragon view. sjukt bra spel som jag rekommenderar om du gillar rpg!

    lycka till med engelskan!

    SvaraRadera
  2. ....hur ser du ut? jag är nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Tack för speltipset! :D Jag ska kolla upp det :3

    Hur jag ser ut? Antar att du vill ha en bild, har lite kameraproblem dock, hehe, hoppas att jag får en i födelsedagspresent (fyller år om en dryg månad, yay).

    Men jag kanske kan hitta någon bild någonstans.. Det finns säkert någon bild på mig någonstans på facebook, hoho. Vi får se :D

    SvaraRadera
  4. yaaay! :D läser du manga och så eller är det anime som gäller? eller båda?

    SvaraRadera
  5. Mest anime, men lite manga också ibland när jag känner för det :D Du då? Är det bara spel som gäller eller? :P

    SvaraRadera
  6. Såja, om du tittar på "Om mig" grejen så har jag fått upp en bild på mig som någon tog under Närcon i somras^^ Det var det bästa jag kunde hitta, haha...

    SvaraRadera
  7. Yaaay! :D va söt du e!

    Nej, jag älskar anime har dock inte sett så brutalt många..

    Onegai Teacher(ÄLSKAR!)Chobits, Love Hina, Elfen Lied, Gantzu(rekommenderas starkt), Bokuratsu Tenshi Dokura-chan(ASROLIG!), Full Metal Alchemist(inte sett hela) och sen några till, men kommer inte ihåg vad dom heter... Ska kolla på Cowboy Bebop så fort jag får tid oxå eftersom den tydligen ska vara asbra.

    När det gäller manga så har jag alla D.N. Angel, men inte läst alla haha.. Fick en cool mangabok om nån robotbrud i julklapp av sambon oxå som jag borde plöja mig igenom.

    Har du några bra animes att rekommendera? :)

    SvaraRadera
  8. Oja, många! Har sett lite över hundra stycken nu tror jag, hehe... Men favoriten är Clannad, den är så vacker! :D

    Tack för tipsen, jag har inte sett varken Gantsu eller Onegai Teacher, dock hört talas om dem, får ta mig en titt ;D

    SvaraRadera