fredag 12 februari 2010

Revansch!

Två nationella prov är nu avklarade. Några hundra kvar, känns det som. Oh yea~ Ja, jag vet inte riktigt hur det gick på de två jag skrivit. Jag fick ned något på ett papper, fyllde upp raderna, sedan får man väl se vad som sägs om innehållet. Jag är halvnöjd själv. Det kunde helt klart kunnat gått bättre, men det var inte helt uselt.

Dragons (Sundsvalls herrbasketlag) spelade mot 08 Stockholm igår, och självklart vann de, med mycket! Det kändes som om det var år och dar sedan jag var och såg en Dragons match senast, det var verkligen jätteroligt att få gå och se dem spela igen! :D Och på något konstigt sätt lyckades vi (jag, Becka och Lissan) locka dit hela U-14! Coolt va? :D Förutom en, men hon var sjuk, så det kan vi förlåta, höhö.

Nästa torsdag händer något stort. Eller mer eller mindre livsavgörande i mitt fall. (Okej, det var en överdrift, men det känns nästan lite så.) Basketlaget jag spelar med möter Härnösand igen. Om inte vi vinner denna match tror jag att jag kommer hoppa ut genom närmaste fönster (därav skrev jag "livsavgörande" för några meningar sedan.)

Hur kommer det sig då att jag så känner att vi måste vinna över dem, på liv eller död? Jo, såhär skrev jag förra gången innan (läs det näst sista stycket) och efter vi mötte Härnösand förra gången. Vi ledde alltså med mycket i halvlek, sedan gick de på något magiskt sätt om oss, och vann. Med 4 poäng. Jag blir deppad bara jag tänker på den förlusten, helt klart den värsta förlusten någonsin.
Våran tränare sa inte ett ord till oss efter den matchen, hon bara gick därifrån för att hon var så besviken och arg. Fy sjutton. Sker det igen mot dem nu vet jag inte vad jag tar mig till! :O

Bara för att denna match mot Härnösand, som jag nog måste säga är den viktigaste basketmatchen i min basketkarriär hittills, krockar med U-14 träningen så har vi sagt till hela U-14 laget att komma och heja på oss, det är bara en anledning till varför vi absolut inte får förlora den! Åh vad jag vill att det ska bli torsdag NU så att vi får krossa Härnösand en gång för alla, få lite revansch från deras sjukt fula spel från förra matchen! Denna gång får vi vettiga domare också, härligt~ Aaah, jag är sååå taggad :D

Så därför tycker jag att alla som har möjlighet ska komma och heja på oss och se oss spela jävligt bra mot Härnösand på Torsdagen den 18 Februari i Baldershallen kl 19.00. Om ni inte har möjlighet kan ni ju alltid hålla tummarna i alla fall, för att det ska gå som jag vill och så att jag ska slippa behöva kasta mig ut genom närmaste fönster ;)

1 kommentar:

  1. LYCKA TILL!!!
    Kanske ska tvinga Mamma att skjutsa mig dit så att jag får heja på er bättre :D

    SvaraRadera