söndag 14 februari 2010

När viljan inte räcker till

Jaa, vad ska jag säga? Ska jag ta det kortfattat eller skriva en wall of text så ni blir trötta på mig? Jaja, jag börjar någonstans. Vi får se hur irriterande det blir. Låter bra va? Erkänn att ni är lite nyfikna på vad jag ska berätta om nu, eller hur? :D Kanske ska jag helt enkelt åter igen använda mig av cliff-hanger metoden och vänta i några dagar för att berätta detta jag har att säga?

Nej, såklart inte. Jag ska berätta vad som hänt. Nu! För jag är snel hest.

Nå, det som har hänt är att jag har suttit i en bil. Jag satte mig i bilen klockan 7 på morgonen och började åka mot Lit. Lit är en liten byhåla ute i ingenstans, det är bara normalt om ni inte vet vart det ligger. Det tog lite mer än två timmar, och väl framme så skulle vi spela...spela vad? Basket såklart! Vad skulle det annars vara liksom?

Vi skulle spela mot IFK Lit Starz. De ligger tvåa i serien vi spelar i nu och vi ligger fyra, vilket är näst sist eftersom att det bara är 5 lag i serien. Jag har aldrig vunnit över dem, och dessutom var det utlovat tårta om vi vann mot dem!

Vi låg under med 10 poäng i halvlek, och vad händer? Vi går om dem och vinner med 1 poäng.

Dum som jag är lyckades jag foula ut mig någon gång, har inte stenkoll när, men det var bra fouls jag gjorde enligt mig, samt att jag plockade ner massor med returer, så jag är nöjd och kände mig delaktig i den makalösa vinsten! Jag gjorde dock inga poäng, fail på mig. Jag måste verkligen skaffa mig bättre skotteknik. Det är ju bara deprimerande när alla skott missar! Gaah, jag är sjukt taggad till att träna ännu hårdare. Det är så deppigt när man försöker och vill så mycket, men misslyckas när man försöker. När man vill komma in till korgen och göra en lay-up, men tappar bollen på vägen, eller vill sätta skotten, men de missar ändå.

Det är när bollkontrollen och skottekniken fattas som vilja inte räcker hela vägen. Därför klarar jag bara de bitarna där viljan faktiskt räcker väldigt långt. När jag är fast besluten att nej den där dumma nr 10 ska inte få komma till korgen! Hon får inte skjuta! Jag ska ta returen! Det är liksom bara att slänga sig på bollen. Dessutom är jag längre än alla oftast, så det är bara att sträcka lite på sig och vilja tillräckligt mycket, så ligger snart bollen i mina händer.

Viljan kan ge mycket bra på plan, men det syns inte på något protokoll senare, där står bara skotten man fick i, man får inte i skott enbart med vilja. Därför ska jag använda min vilja till att bli bättre på att skjuta, så att protokollet en vacker dag kan visa precis hur mycket jag kämpat för något.

MEN VI FUCKING VANN! Jag blev så sjukt glad att jag var tvungen att gråta en skvätt. Bra domare också. Lätt den bästa alla hjärtans dag hittills.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar