tisdag 16 februari 2010

Tävling!

Jaja, jag tänkte att jag skulle försöka vara med och vinna denna T-shirt från Phoenix Tshirt, via Fokis blogg, som jag tror ni alla känner till... Ja, så nu har jag länkat till den som man skulle göra!

Japp, och så ska jag motivera varför just jag av alla 2000 människor som ska vinna den där T-shirten. Jag borde absolut vinna den där Tshirten för att det är Yoshi på den. När jag gick i 5:an och var 11 år så fick min familj en katt som vi döpte till Yoshi eftersom att vi länge, hela familjen tillsammans, suttit och nördat Mario Kart, Mario Party m.m och det var jämt en lång diskussion om vem som skulle få vara Yoshi. Han var allas favorit, därför valde vi att döpa våran älskade katt till just Yoshi.

Samtidigt blev jag medlem på BC-manga, där jag ville heta Yoshi, men det var självklart upptaget. Dessutom kom jag på att Yoshi, det är ju ett killnamn! Jag kände att jag behövde göra det mer feminint. Så jag la till ett -a på slutet. Så blev det Yoshia. Sen dess så har mitt namn på internet varit Yoshia, jag heter Yoshia överallt. Nu har jag till och med gått så långt att alla på skolan kallar mig Yoshia till vardags!

Som det trogna Yoshi-fan som jag bevisligen är så skulle det sitta väldigt fint med en "I love Yoshi" tröja, jag hade inte direkt problem med vilken tröja jag skulle välja :P Jag skulle dock aldrig ha råd med en sådan tshirt själv, så det skulle sitta riktigt fint att vinna "drömtröjan" ;)

Nu fick ni dessutom reda på varför jag kallas Yoshia, om det nu är någon som läser min blogg och undrat varför xP

Ha en bra dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar