lördag 6 februari 2010

Spirited Away

Nu är jag här igen, dags att springa!

Eller så är ni snälla och stannar :D

Jaja, det är upp till dig.

Nåja, slutsvamlat! Slöjden är i full gång igen, och vad gör jag? :D Jo! Jag virkar en morot. En väldigt orange och fin morot. Den är klar och den är väldigt charmig och den heter Berit. Okej? Kaninen Benke, Björnen Birk och Moroten Berit. Det är något att lägga på minnet det. Håhå jaja.

Igår var jag på Vårdcentralen för att de skulle skriva på lite Japan papper och för att se om jag har Tuberkulos. Wtf? Jaja, de stack mig i armen och det sved värre än svininfluensa-sprutan kan jag ju säga. Istället så slapp jag biverkningar, niceu. Sedan skickade de vidare mig till någon läkare som skulle skriva på papprena, men det var bara ett liiitet problem. Papprena skulle fyllas i på engelska och de var helt på engelska. Och läkaren jag kommer till kan inte ett ord engelska och hon bröt på ryska. Hon kunde inte ens Yes och No. Pinsamt dåligt!

Så då skulle jag sitta där och översätta för henne, och det gick ju för jävligt det också. Inte sjutton vet jag vad alla sjukdomar heter på engelska. Hur ska jag veta om jag har haft Mumps eller inte? Jag kunde typ Pneumonia och kunde säga att jag inte har någon mental disorder, men det var i stort sett det. Mamma hade tydligt sagt i telefon att papprena var på engelska och ändå skickar de mig till någon rysk som inte kan ett ord engelska och skriver "Helt frisk" på ett papper som ska bli ifyllt på engelska. Lite irriterad jag blev eller... gaah.

Jag gick senare på stan med Elvira i hur många timmar som helst och vi babblade glatt på om våra större och mindre problem, sjukt mysigt. Hon sov sedan över hos mig, yaay :D

Vi såg Spirited Away. En sjukt bra Hayao Miyazaki film, som du bör se. Precis som alla andra Ghibli filmer så har den den där mysiga, härliga stämningen och den är sjukt skum på ett sjukt bra sätt. Det blir dagens filmtips~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar